söndag 11 juli 2010

HEJ!

Nu har jag ridit och sitter uppe hos mormor och har kul:P

Jävlar vilken värme det var idag;O 30 grader.-.- När jag klev ur bilen kändes det som att jag var på flygplatsen i grekland:O hahahah

Men iaf. Idag när jag var ute och red i skogen så såg tello nåt så kallat " läskigt " i en buske och vände i full galopp åt andra hållet.
När jag fick stopp på honom så var min tanke, Jag måste förbi där även om han vägrar..-.-

Så nu ska ni få ett tips som jag och väldigt många andra säkert använder.


Om din häst är rädd för någonting i skogen, på en väg eller nån annanstans.
Testa att sjunga en låt/melodi du tycker om. Det funkade för mig.:D
För om det skulle vara t.ex ett rådjur hästen är rädd för. ( som vi inte ser men hästen ser/ hör den) så sticker det när den hör dig, eftersom såna djur e rädda för människor.
Och om det nu inte var ett djur utan bara nåt som hästen reagerar på så käner det sig säkrare när du sjunger. Även du slappnar av mer.( eftersom man ofta själv spänner sig när hästen gör det)..

Det e inte säkert att detta funkar just för dig. Men för mig och Tello gjorde de det:D

Så om ni hamnar i en sån situation ( stavning ). Testa sjung, det kan hjälpa:D


aLLis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar