lördag 10 juli 2010

Hur jag fick Mörkbaks Kwanza

Nu härmar jag Allis lite men de kan va kul att veta :D


Så här börja de, jag letade foder häst, jag hittade och provred en som jag fastna grymt mycket för dock va de en ungponny och ganska liten (men C-ponny).., men jag hade nästan bestämt mig för denna underbara ponny när de kommer upp en lapp i stallet om några som vill ha hjälp med en maxad C-ponny 3-4 dagar i veckan + tävling och träning, så jag bestämde mig för att prova henne,en helt OTROLIG ponny som jag ÄLSKADE, jag jag bestämde mig samma dag att de va den som gällde!

Min första tävling med henne va kval till GP ponnyn, men hästen vägra att galoppera stannade ut oss i båda klassena, då började jag tveka för jag ville ha en ponny som HOPPAR,
men nej jag bestämde mig för att ha kvar henne, och då frågade ägaren om jag ville ha henne på foder då hennes dotter va lite liten så dom skulle hitta en B-ponny till henne tills jag växer ur Kwanza och barnet växer i henne, så jag tog henne på foder, åkte på CR i A-sås några gick jätte bra men en som jag tror jag ALDRIG kommer att glömma hon bråka och bråka stegra som hon aldrig gjort innan:O så då blev jag osäker igen då jag inte vill att hon ska va bra på några tävlingar sedan flippa ur TOTALT. Men sedan gick de bra igen så bestämde mig för att vara med i gota cupen med henne, allt gick toppen har fått minst en placering på varje tävling utom en.
Sedan har jag oxå placerat mig i dressyren på hemma plan:) och min första felfria 90 runda vann jag :D på dagens snabbaste tid :D Så nu ska jag börja att klätra lite i klasserna, men inte förfort, då jag säkert kommer få lite motgångar igen, men de lär man sig bara av även om man blir ledsen och besviken då.
Jag tror på dig Mörkbaks Kwanza <3



Jennifer

4 kommentarer:

  1. sjukt fin häst, kan inte ni lägga in bilder på dom en i varje inlägg elr ngt ? :) kanske filma när ni rider och lägga in på bloggen ?

    SvaraRadera
  2. hej Vilma :)) Tack :) Ja de kan vi försöka göra :D
    jag har dock inte bra kamera att filma med en men de ska nog gå endå :P

    SvaraRadera
  3. Hörde ifrån en kompis att det bara var tre tävlande på 90 i den klassen? Haha, inte precis något att skryta om...

    SvaraRadera
  4. Och? :O jag vann endå min andra 90 runda :O
    och så fick jag ju snabbaste tiden på dagen,

    men om du ska klaga för att jag är NÖJD med min ponny som för ca ett halv årsedan inte hoppade alls, så sluta att kommentera!!

    SvaraRadera